Maltego Nedir? Nasıl Kullanılır?

Maltego Nedir?

Pentestlerde en önemli kısımlarından biri olan bilgi toplama kısmıdır. Maltego’da aktif ve pasif bilgi toplama özelliği olan bir bilgi toplama aracıdır. 

Maltego konsol tabanlı olarak değil görsel olarak kullanılmaktadır ve topladığı bilgileri sınıflandırma işlemi yaparak görsel bir şekilde bizlere sunar.

Maltego ile neler yapabiliriz;

    • Alan adları

    • Whois bilgileri

    • Ip adresi

    • Ağ Tespiti

    • E-posta adresi toplama

    • Telefon, fax numaraları

    • Sosyal paylaşım ağları

Maltego, Windows, Linux ve Mac için uyumlu bir araçtır. Ticari ve Topluluk sürümü olarak 2 sürümü vardır.

Nasıl Kullanılır?

Ben kurulum işlemlerimi ve tarama işlemlerimi Kali Linux üzerinde gerçekleştireceğim.

Ve başlıyoruz.


Menü kısmından yukarıdaki resimdeki gibi programa erişim sağlayabilirsiniz ya da terminal ekranına maltegoce yazarak yazılımı açabilirsiniz.

Yukarıdaki fotoğrafta görüldüğü üzere giriş yapmak için bizden üyelik bilgilerimizi istemektedir.

Üyelik işlemlerini aşağıdaki link üzerinden yapabilirsiniz.
Not: Mail kutunuza gelen aktivasyon linkine tıklamayı unutmayın.


Üyelik işlemleri tamam finish diyerek başlıyoruz ve karşımıza aşağıdaki gibi pencere gelmektedir.


Ben yukarıdaki ekranı ‘Home’ kapatıp ekranın sol tarafındaki ‘Application Menu’ kısımdan ‘New’ tıklıyorum ve birçok özelliğin kategorilendiğini görmektesiniz.


Kategorilendirilmiş özellikleri kullanmak için o özelliğin üstüne gelip ekranın boş kısmına sürüklüyoruz. Ben örnek olarak Domain özelliğini seçtim ve ‘omu.edu.tr’ üzerinden test gerçekleştireceğim.


Yukarıdaki işelem için özelliğin üstüne gelip fare ile çift tıklıyorum açılan ‘Details’ penceresinde ‘Domain Name’ kısmına taramak istediğim Domain giriyorum ve ‘OK’ diyorum artık İşlemleri gerçekleştirmek için Transforms kısmından yapmak istediğiniz işlemin yanındaki Play simgesine benzeyen simge tıklayıp işleme başlayabilirsiniz.

Ben ALL Transforms kısmına tıklayarak işlemimi gerçekleştireceğim.


Evet fotoğrafta görüldüğü üzere ‘omu.edu.tr’ dair domain detaylarını bize verdi.


Örneği size özet bir şekilde kabataslak olarak anlatmak istedim sizlerde kendi sistemleriniz üzerinde pentest amaçlı Maltego’yu kullanabilirsiniz. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Wireshark ile SSH Analizi

Bind Shell ve Reverse Shell Nedir?